Mengurus Pakej Umrah, Haji, Badal Haji, Badal Umrah dan Qurban di Tanah Suci Makkah.

Search This Blog

PENGERTIAN UMRAH

PENGERTIAN UMRAH: Umrah ialah qasad mengunjungi Baitullahil Haram dalam keadaan beribadah dengan mengerjakan tawaf, sa'i dan bergunting (bercukur) pada bila-bila masa sahaja asalkan tidak dalam ihram haji.

Friday, November 12, 2010

PAKEJ UMRAH ZIARAH MOROCCO & SEPANYOL 2011

ANDALUSIA menyediakan pakej ZIARAH MOROCCO dan ZIARAH SEPANYOL. dengan penerbangan Egypt Air.

ZIARAH MOROCCO:
1MAC-16MAC 16H/14M BER4/5 RM7990 BER3 RM8190 BER2 RM8490
Tempat-tempat menareik yang akan dilawati:
CASABLANCA: Terletak dipinggir lautan Atlantik di Afrika Utara dan merupakan bandar terbesar Morocco sementara pelabuhan utamanya Maghribi.
Melihat keindahan seni dan budaya kota Morocco akan melawat Masjid Hasan 11, King Mohamed Square, Ain Diab Corniche, Old Medina (Casablanca) dan banyak lagi tempat-tempat yg bersejarah.
FEZ: Bandar yang pernah ditakluki empayar Turki Uthmaniyah. Tempat yang akan dilawati ialah Bou Inania & Atarine.
MARRAKECH: Dikenali sebagai "Red City" terletak dikaki pergunungan Atlas di barat . Tempat lawatan ialah The Koutoubia Mosque, Saadian Tombs, Djeema al Fana Squre.
RABAT: Bandar ke 2 terbesar di Morocco dan mempunyai tinggalan sejarah peperangan. Tempat menarik ialah Royal Palace Gardens, Mechouar, Hassan Tower dan Mohamed Mausoleum.

ZIARAH SEPANYOL:
1MAC-15MAC 15H/13M BER4/5 RM8990 BER3 RM9190 BER2
Tempat-tempat menarik yang akan dilawati:
MADRID: Ibu negara Sepanyol. Bandar yang mempunyai banyak bangunan lama bersejarah yang masih terpelihara dengan baik. Tempat lawatan Royal Palace (kediaman resmi raja Sepanyol), Plaza Mayor dan Plaza Espana.
CORDOBA: Sebuah bandar yang terbina dalam zaman pemerintahan Rom. Tempat menarik ialah Mezquitaq de Cardoba (bangunan indah simbol pertukaran pelbagai agama).
GRANADA: Bandar yang memiliki keindahan dan kecantikan yang amat mengkagumkan. Tempat lawatan ialah Al Hambra Palace ( tempat kediaman kaum Moorish Islam ketika dulu) Palace d Genenalife ( keindahan seni bina tamannya yang menjadi kenangan ).

Hari-hari selebihnya adalah di Madinah dan melaksanakan ibadah umrah ke Makkah.
(Nota: Tarikh penerbangan dan harga tertakluk kepada pindaan semasa).

Pendaftaran telah dibuka sekarang.


No comments: